måndag 8 april 2013

Paris-tröja

Har stickat en tröja i drops-garnet Paris, den var enkel och rolig att sticka, och jag är nöjd med den. Det är bara det att jag har fått alla trådar som ska fästas framme! :( visste ju inte vad som skulle bli fram och bak förrän jag gjorde nederkanten, som är längre bak än fram. Och det syns alldeles för mycket tycker jag, det där med att fästa är inte riktigt min grej, tycker det är svårt att få det snyggt! Sen har jag nog inte riktigt haft tålamod, och stickat lite för fort och inte riktigt tänkt så mycket :) men förutom det så är jag nöjd ;) nu ska jag försöka sticka färdigt några av sjalarna som påbörjats :) sen håller jag på med lite hemliga virkprojekt som kommer att vissas lite längre fram i tiden :D

Kram

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg!
    Jag tror att det rättar till sig med trådarna efter lite användning.
    /Kram

    SvaraRadera
  2. vilken underbar tröja. Jag har massoar av paris garn som väntar på att bli stickat.. Så en liten fråga vad är det för fint mönster?
    Kramar

    SvaraRadera