måndag 6 maj 2013

Töis-garn och ryggskott


Har stickat en sjal i det gotländska garnet töis, vi sålde det på vårat stickevent för några veckor sedan, och jag var ju bara tvungen att testa att göra något i det! Hade ju inget annat på nålarna ;) ;) nej verkligen inte ;D! Den här med ett enkelt hålmönster gick väldigt fort att göra, och jag är nöjd, även om sjalen ännu puttas lite, men jag tror att det blir bättre efter ett tag :)

Sen tycker jag att min fina sjalnål om jag köpt av frisky frog passade perfekt till :D

Som ni kanske kan se på bilden så är ryggen inte bättre! Går in på andra veckan nu! Inte kul! Klarade att skjutsa stora tjejen till dagis, men om vi inte hade haft automat så hade det nog inte gått lika bra! Ska tillbaka till naprapaten i morgon, pust...

Ska nog försöka ta mig ut, det är ju så fint väder!
Kram

2 kommentarer:

  1. Så härlig sjalen är!
    Jag köpte Töis i Habo och funderar på vad det ska bli. Hur mycket använde du till din sjal?

    Krya på din rygg!!

    SvaraRadera
  2. Men vilken häftig mega säkerhetsnål! :) Hoppas du blir bättre i ryggen det är ju det värsta som finns :(

    SvaraRadera