fredag 14 februari 2014

Experimentet :D



Ja vad blev det nu av mitt experiment? Det blev såklart en Sjal :D :P
Men någon spets fick den aldrig, fast det kanske att den ännu får, kan inte bestämma mig för om det kanske blir lite mycket efter som den fick tofsar och en virkad kant! 
(Det där med att göra tofsar var jag inte så bra på, får träna lite och kanske se hur andra gör, för det lossnar liksom trådar :P)

Jag har använt ett bomullsgarn (marks och kattens eco) som jag skull ha till en poncho (hm.. Börjar bli lite som med sjalarna, kan man ha för många?!) och sen ett lingarn som blivit över från min randiga dreamstripes sjal. Sen har jag bara stickat två räta varv med bomullsgarn och sedan två varv med lingarnet. Först har jag ökat i slutet på första varvet med lingarnet tills hälften av garnet var slut och sedan minskat tills allt garn var slut :) Så fick sjalen en virkad kant och tofsar av drops baby alpaca silk som var kvar sedan simple but not boring sjalen. 




Försök till lite bilder hur den ser ut på, undrar när jag kommer att tappa paddan i golvet :P den är lite tung att hålla med en hand!

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar