torsdag 30 juni 2016

Vårvirkningen som blev till sommarvirkning :P






Med våren kom virklusten, men vårprojektet blev väl mer till ett sommarprojekt. Jag vet inte om det bara var jag, men jag var inte riktigt med i svängarna och plötsligt var det ju sommar! 

Men hur som helst så har jag nu en sommarsjal till alla sommarklänningar! Och klänning, sjal och helst en kofta med, det är vad jag trivs bäst i! Jaja, jag vet, den där sjalen och koftan brukar mest bli liggandes på en hög, och jag sitter och pustar och vill helst ta av mig klänningen med :P 

Jag är väl egentligen mer en höstmänniska, och kanske tycker jag lite mer om när sommarregnen kommer än när solen gassar och man inte orkar göra något! 

Det härliga med sommarn är väl när barnen kan springa ut barfota i bara pyjamas, och jag kan sitta på trappen och titta på dem med en kopp kaffe. 
Eller när man åker till stranden och dom tjuter av skratt när de springer ut till vattnet! Egentligen så är inte det här påhittet med sand något som jag gillar så värst heller, men vet ni vad, jag har gett upp det där med att försöka hålla filten fri från sand, bära barnen upp ifrån vattnet för att slippa sand i bilen m.m. Jag skiter fullständigt i det! 
Barnen kommer springandes från vattnet och kastar sig mitt på filten i en hög, det är sand ÖVER ALLT, i kaffet, i bullen, i saften, filten kunde man egentligen strunta i, för det är som att sitta direkt på backen! Lill pluttan kryper upp i famnen, och de andra ligger på filten med små leenden på sina läppar, och jag skiter i att det knastrar mellan tänderna och känner mig bara som världens lyckligaste mamma, och att sommarn är rätt så bra ändå :D

Hoppas ni alla har en härlig sommar!!
Kraaaam




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar