lördag 21 mars 2015

En Emelie!



Nu har jag kommit en bit på Emelie koftan, har börjat på mönstret (verkligen inget krångligt mönster) och jag bara strular till det hela tiden! Stickar fel, tänker fel eller tänker inte alls helt enkelt! Men nu ska jag försöka koncentrera mig en stund och se om jag kan komma en bit till :)

Hade tagit lite bilder på färdiga projekt som jag skulle lägga in här, men jag råkade trolla bort dem, så dem måste fotas på nytt :P bland annat så var är det två klänningar som jag gjort till stora tjejen. Känns som om jag inte riktigt får till det med bloggandet just nu! Men det är väl lite så i perioder antar jag, det går lite upp och ner med blogglusten, men just nu känns det som om både lusten och inspirationen finns där, men det vill sig inte riktigt. Och nu strular det även med stickandet, har kämpat hela veckan med en sjal som jag stickade på i Vrigstad. Den stickas på samma sätt hela tiden, men när jag hade en tredjedel kvar så blev det bara fel hela tiden, och jag fick rimmla (och fuska lite ;)) tills jag trodde att jag skulle bli tokig! Så nu ska jag koncentrera mig så att min Emelie flyter på så jag slipper rimmla och fuska så mycket :P

Glömde som vanligt att ta kort när vi var iväg, men vi hade en helt underbar helg! Tusen tack till Emma och alla andra som skämde bort oss hela helgen! 

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar