tisdag 16 februari 2010

Teletubbies...


Min dotter är så väldigt förtjust i teletubbies, och jag har letat och letat efter ett mönster, så att jag kunde virka dom till henne. Det finns ju mönster på allt från snövit och dom sju dvärgarna, kalle anka, nalle puh och en massa andra kända figurer, så jag tänkte att det måste ju finnas ett mönster på teletubbies. Jag tycker att dom har typiskt amigurumi-utseende! Men nej, det fanns det inte, tror att jag har letat överallt! Men då tänkte jag att varför kan jag inte göra ett eget mönster då, det brukar gå bäst när jag får göra på mitt eget sätt, virkar man efter mönster så blir man så begränsad! Så jag köpte garn och började med Tinky Winky, och jag tycker att resultatet blev ganska bra, han har dock inte fått några ögon eller någon mun ännu, dom skall ännu broderas dit. Lovar att lägga ut en ny bild när den är klar, och när jag har virkat hans tre vänner!

Jag vet att det mesta jag gör blir till min dotter! Men hon ger en så otroligt mycket inspiration, och hon är oxå en liten pysselfia, så jag kan inte låta bli :)

En del av bilderna blir lite mörka, men det är för att jag inte kan fixa så mycket med kameran eller datorn på dagen när min lilla pysselfia är vaken, utan att få lite mer hjälp än vad jag behöver :) Så jag får mest gjort när jag blir ensam och alla andra har gått och lagt sig, precis som nu, när jag sitter här och klockan redan är halv ett, får nog krypa ner i sängen snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar