måndag 31 oktober 2011

Bolero

Ja nu har jag äntligen tagit kort på min stickade bolero, den är väldigt fin när man får på sig den, men när man rör sig så sitter den plötsligt inte riktigt så som man vill längre, den glider liksom in under armarna.. Men jag funderade på att den kanske skulle bli bättre om man stickade lite längre och sydde in den lite under armarna! (tror att man måste sy in under armarna om man gör den större) Här under så ser ni hur den ser ut på...
 
Klicka här för att komma till mönstret!
Den är jätte lätt och rolig att göra, lite synd att den inte riktigt sitter på plats bara, men man kanske kan göra som jag skrev ovan..

Men det jag funderar lite på är att jag kanske kan sprätta upp och ha den som en sjal i stället? Den ser ju ut som på bilden när man tar på sig den, men jag tycker att det är jobbigt när den glider fel hela tiden!? hmmm... får nog fundera vidare på det!

Hoppas ni har haft en bra helg!
KRAM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar