tisdag 24 april 2012

Virkad dockfilt



 Den är inte blockad, så kanterna är inte så raka, men den är i alla fall färdig :) (har legat och skräpat ungefär lika länge som hjärtekatten!)

Har även gjort i ordning en gammal vagn i korg som jag hade när jag var liten, ska bara göra något åt hjulen, dom är röda och skär sig ganska så rejält mot resten av vagnen!

Så här bor för tillfället Elins nya trasdocka som hon har fätt av mormor, så kul att se på henne när hon kämpar för att få filten rätt och sedan gungar (eller skakar stämmer nog bättre) vagnen precis som storasyster gör med sina dockor :)

I kväll är det sista stickcafé-kvällen...snyft...hoppas det fortsätter efter sommaren! Så skönt att få sätta sig ner redan kl 5 och sedan sticka och dricka kaffe resten av kvällen! :)

KRAM

ps.. kom på nu att jag nog inte har visat dockfilten som jag gjorde till Elin i årsdagspresent, och sen har jag faktiskt gjort ännu en! hm... får se när dom kan fastna på bild?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar