tisdag 16 augusti 2011

Nytt i virkhörnan :)

Här kommer lite bilder på hur det ser ut i virkhörnan just nu, som ni ser så är jag lite inne på mormorsrutor :)
Lite nya korgar och söt ask har inhandlats, det är ju kul när det ser fint ut bland garnerna!


 Detta skulle bli ett litet täcke till svärmors gamla dockvagn som står i Elins rum (Ska ta ett kort så ni får se den, den är superfin!) Men sen kom jag på att det nog var fel grön, så på en bild nedan kan ni se andra rutor med mintgrön och lite ljusare färger som ska vara till den i stället.


 Det här ska bli en kofta till en docka, håller på med en lila klänning oxå som ska vara till, har tänkt använda knappar i samma lila som klänningen.


Här kan ni se de nya rutorna jag påbörjat till den gamla dockvagnen, tror att dessa färger passar bättre i Elins rum.


Och till sist ett till täcke som jag gjort till Nathalies dockvagn, det har lite större rutor då jag har virkat i garnet molly. Kom nu på att jag egentligen har lite fler mormorsrutor att visa, har glömt att ta kort på en kökshandduk som jag virkat i blå färger, får se om jag hinner det i morgon...

Hoppas ni har det bra!
KRAMIS

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vilka fina färger! Jag hittade växtfärgat garn hemma hos min svärmor som jag använder nu, men sen får vi se vad det blir för något.
    Det är så roligt och virka och pyssla.

    Ha en trevlig och fin dag

    //Susanne HilmasÄnglar

    SvaraRadera