söndag 16 september 2012

Grrrrrrrrr!!!!!!


Nu är jag äntligen färdig med bakstycket till min bolero, men när jag räknar maskorna så har jag ju lagt upp efter stl xxxl!!!? 140 maskor när jag borde ha lagt upp 104! Måste ha läst fel det första jag gjorde när jag började sticka! :( har ju stickat efter stl S på längden, så proportionerna stämmer ju inte direkt! Vad ska jag göra? Börja rimmla och börja om på nytt ( en hel veckas stickande ) eller fortsätta och låta den va lite bredare? Men man vill ju kunna använda den sen, och risken är ju att man inte gör det om den inte sitter bra!

Detta var inte roligt! Jag som var så glad över att äntligen kunna börja sticka på resåren! F oxå!!

Kanske ska lägga undan den och fortsätta på sjalen i stället...

Fortsättning följer... Kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar