måndag 14 oktober 2013

A bit more lace :D ?!



Är så sugen på att börja på en sjal i det här garnet! Såå mjukt och gott, men oxå såå tunt! Hade ju tänkt ha lite lätta projekt nu som inte kräver så mycket koncentration( efter som att det bara är en månad kvar tills det är någon annan som kommer att ligga i famnen i stället för stickningen )har massor med både garn och mönster hemma som passar perfekt. Men jag vill ha en sjal i det här garnet NU, och en spetssjal ( mönstret jag vill göra är helt i spets! ) i lacegarn är kanske inget man sysslar med med en bebis i famnen :) Eller? ;) Jag kunde ju inte låta bli stickningen när Elin var liten, då stickade jag ju och ammade på samma gång :) och det funkade fint, med ett enkelt mönster!! 

Får se vilket projekt det blir, kanske borde göra klart min spirello först?!


Är lite dålig på att ta bilder på magen! Om det inte har med garn att göra :P Det är ju lite kul att ha sen, så jag får nog rota fram kameran och ta lite kloka bilder innan det är för sent!

Kram

3 kommentarer:

  1. du är så vacker :)
    skulle gärna gosa lite med din fina mage (men det låter juh lite galet), kanske måste jag komma till Gotland om typ 6 veckor ;)
    kraMyz

    SvaraRadera
  2. Ååå vad fin du är!
    Så racerstickerska som du är blir du säkert klar i ett hujj. Både färg och garn är hur som helst hur fint som helst. =)
    Vi kommer att sakna dig i helgen och tänker på dig.
    /kraaam

    SvaraRadera
  3. Så fin du är med din mage! :-)
    Tack så hjärtligt för grattiset!

    SvaraRadera