måndag 7 oktober 2013

Virkad filt



Har virkat en filt till vagnen ( det var typ i somras :) ) 
Det här var det garnet som jag hade hemma, men hade gärna haft en i pippifärger med, för det ser nästan ut som pippiränder av stolparna! 

Har gjort av med ganska så mycket restgarn och annat liggande garn som man inte vet vad man ska göra med på alla bebisgrejer, känns lite skönt! Kan väl ändå inte påstå att jag har full kontroll på alla garngömmor här hemma, men lite mer än förut i alla fall :D 

Sitter här och ångrar lite att jag inte försökt pallra mig iväg på stickcafe, det är så jobbigt nu när det är så mycket man vill göra men inte orkar! Har haft lite problem med migrän under den här graviditeten, och jag känner av det när jag gör lite mer än jag borde, då börjar det surra i fingrarna och jag får lite dommningar lite här och var. Blir helt borta och kan varken prata, se eller ens veta vart jag är när det blir riktigt illa så jag är lite rädd att få det när jag är borta, så det känns alltid säkrast att vara hemma när man inte känner sig riktigt 100! 

Nej jag får ta och fixa lite mat i stället och hoppas på att mannen kommer in och tar hand om mig snart! Dom håller på att köra majs så jag hoppas att det inte blir allt för sent då jag har tänkt parkera mig i soffan fortast möjligt! :)

1 kommentar:

  1. Vilken tur att du har så goa stickkompisar! Vi kommer att sakna dig på vårt, men hoppas att du kommer igen när bebben har blivit äldre.
    Din filt är superfin och så smart tänkt med pippifilten. Den får jag nog testa...
    /kram

    SvaraRadera