fredag 8 juni 2012

Lamm nr 2


Kommer ni ihåg det lilla lammet jag stickade för ett tag sen, ja det var ju meningen att jag skulle sälja dem i sommar, men det blev inte riktigt så då jag har haft så mycket jag velat göra att jag prioriterade bort det, men vi får väl se hur det ser ut i nästa år :)

Hur som helst så har jag i alla fall fått klar det andra lammet, jag hade ju lite problem med ögonen efter som att ansiktet är stickat i ett svart långhårigt garn! Men nu har det löst sig med hjälp av ett par säkerhetsögon, fungerade ganska bra, har aldrig använt sådana förut men det är ju perfekt när man inte orkar sitta och brodera detaljerade ögon.

I dag har det bakats kakor och sen har vi varirt en sväng i affären, sedan gjorde vi egen pizza och nu sitter jag i soffan och hör hur dom läser nya bamse-tidningen på övervåningen :)

Kvigorna ska få komma ut i morgon, så det ska vi göra på eftermiddagen, så kul att se när dom får komma ut.. Men korna är nästan roligare att se på, när dom får som små glädjerus och bara skuttar iväg, precis som om dom tror att dom är hur smidiga som helst, men är i själva verket motsattsen :)

Är det någon som är intresserad av lammen så har jag kvar garn, så det finns möjlighet att beställa, men det finns dock inga färdiga så jag har lite svårt att leverera omgående.

Tänkte lägga ut lite smycken till försäljning, men jag vet inte om jag skulle sattsa på at göra en separat blogg där jag har grejer till försäljning eller är det bättre att ha det på samma? Vad tycker ni?

Hoppas ni får en mysig helg!
KRAM

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar