lördag 1 maj 2010

Barbapapa!

Nu är mitt mönster på Barbapapa helt färdigt, tror jag har gjort tre stycken innan jag blev helt nöjd, ville ju att det skulle bli så likt som möjligt. Och nu dröjer det nog inte så länge innan han får sällskap av barbamama (alltså nr2, den jag tidigare visat föll inte riktigt barbapapa i smaken, då hon var lite längre än honom) Jag håller på att virka klart hennes armar, och sen ska jag brodera ögon och blommor :)

Barbapapa föddes i en trädgård, som tillhörde en pojke vid namn Jakob. Han är väldigt snäll, och kan förvandla sig till vad som helst. Han tycker mycket om att leka med barn, och han kommer nog snart att träffa sin kärlek, barbamama. 

Jag har även börjat virka på barbastark, barbazoo, och barbaflink. Dom är väldigt roliga att virka, så jag har börjat fundera på om man inte skulle kunna ta emot beställningar, eller sälja dom på något vis. Skriv gärna en liten kommentar om du skulle vara intresserad, kommer snart att lägga ut fler bilder på resten av familjen efter hand som den blir klar.

1 kommentar:

  1. Åh, skulle du inte kunna dela med dig av det här mönstret? Har en godvän som ÄLSKAR Barbapappa och jag blev så väldigt sugen på att sticka eller virka henne en i present. Efter att ha googlat omkring lite har jag inte hittat någon så fin som din och jag skulle så gärna så gärna vilja låna dina instruktioner till att försöka mig på en egen. Är alldeles för grön på virkning för att kunna lista ut mönstret själv.

    SvaraRadera